marți, 4 mai 2010

Turnaram si stalpii :)

Dupa cum spuneam, dupa ce au terminat zidaria, au lasat-o putin sa se usuce (1 zi) si s-au apucat de cofrat stalpii. Am trecut sambata pe acolo si se lucra...Din estimarile baietilor, cam pe marti se estima ca vom turna. Ieri (luni) pe la 15.30, ma pomenesc cu telefon de la constructor: "Sa stiti ca in 2 ore vine elefantul si cifa sa toarne"...Aoleu, pai parca trebuia sa se intample marti :) Cica au sporit forta de munca si au terminat mai repede. Nu ne-am suparat, ba dimpotriva.
Asa ca pe la ora 17.00 am ajuns la fata locului. Problema era ca nu se mai putea intra asa usor pe "intrarea principala", parca eram la cursa cu obstacole. Casa noastra semana a cazemata, cu multe lemne mai mici si mai mari, puse pe toate partile, in sus, in lateral, prinse toate intre ele, proptite cu popi metalici, sprijniti intre ei. Si baietii tot mai bateau cuie, mai intareau legaturile, mai puneau o scandura. Ziceai ca vine uraganul Katrina :)
Pe la 18.30 a venit si elefantul, si betonul. Nu a durat foarte mult turnarea. Asa cum le cerusem, au vibrat bine toti stalpii. Bineinteles ca dl constructor imi zicea ca ei de obicei nu toarna stalpii cu elefantul, ci cu galetile. Pai da, am vazut la final, cand au trebuit sa mai completezecu galetile (mai era putin beton si nu mai tragea pompa) aprox. 25 cm la cativa stalpi, ca a durat la fel de mult cat a turnat cu elefantul toti stalpii...In ritmul ala, stateau toata ziua sa termine de facut stalpii.
Din pacate, la etapa asta nu prea am vazut mare diferenta inainte si dupa turnare, ca tot betonul a intrat in stalpi. Si doar putin pe margine, cat sa murdareasca un pic caramizile de langa cofraje :)
Baietii au zis ca a iesit bine. Si mai ales ca nu s-a spart niciun cofraj, ca asta era riscul.

Urmatoarea etapa este cofrarea si armarea grinzilor de peste parter. Deci cam peste o saptamana turnam iar.
Va urma!










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu